Aylarca beklediğimiz Battlefield 4, yeni nesil oyun konsollarının tanıtımından önce PC ve eski oyun konsollarında çıkış yapmıştı. Geçtiğimiz ay bizlerle buluşturulan PS4 ve Xbox One’dan sonra bu konsollardaki yerini de almış olan Battlefield 4, tabi ki yeni sürümleriyle çok daha göz doldurmayı başardı. Özellikle grafik konsunda bir çağ atlanmış olduğunu söyleyebiliriz; oyun sisteminde ise pek bir değişiklik yer almıyor. İşte Battlefield 4 PS4 inceleme yazısı.
Bir önceki nesli temel alacak olursak; Battlefield 4, konsol ve PC için piyasaya çıktığında aradaki uçurum ötesi, galaksiler berisi farkı rahatlıkla görebiliyorduk. Bu söylediğim durum birçok oyun için geçerli olsa da unutmamak gerek, DICE daha oyun çıkmadan yeni nesil için hazırlandığını bağıra bağıra söylemişti. BF4 teknolojik olarak tam anlamıyla yeni nesil bir oyundu. Artık duymaktan bile bıktığımız bu “yeni nesil” yakıştırması birçok oyuna yapıldı fakat bana göre bu sözü hak eden tek oyundur Battlefield 4. Özellikle yeni grafik motorunun optimizasyon harikası olmasıyla, BF3’ü yüksek ayarlarda oynayan makinelerde, neredeyse aynı grafik ayarlarıyla çalışıp inanılmaz bir sonuç vermiş olması sebebiyle bu yakıştırmayı uygun görmüştüm. Eh, doğal olarak benden gayet yüksek bir grafik puanı almıştı.
Battlefield 4’ün yeni neslin hemen başında piyasada olacağını öğrendiğimizde hepimizin aklında tek bir soru vardı:
-Nasıl görünüyor?
(Cevap kısa ve net) -Harika görünüyor.
Her şey bir kenara, bildiğimiz Battlefield kalitesi PS4’ün gücünü arkasına almış durumda ve 60 FPS ile çalışıyor. Konsolda hele ki BF gibi yüksek gereksinim isteyen bir oyunda bunu görebilmek bile çok önemli.
Şimdi, biz oyuncular öyle hemen kanmayız. Vallahi cin gibiyizdir, eğer bir hile filan varsa hiç acımayız hemen buluruz gedikleri. İlk iş kaplama kalitesine bakarız. Özellikle tek kişilik oyunda bunu deneyin diyorum. Herhangi bir objeye yaklaşabildiğiniz kadar yaklaşın. Hiçbir bozulma, hata yok. Tamamen kusursuz bir kaplama kalitesi. Elbette oyunun kendine ait hataları olabilir, fakat oynadığım süre boyunca bunlara da ben rast gelmedim.
Işıklandırma yine harika. Battlefield’da ışıklandırma belki de oyunun grafiksel açıdan her şeyi. Neden mi böyle diyorum? Bunun açıklaması gerçek hayatta yatıyor. Bir objenin görünmesini sağlayan şey ışıktır ve ışığın doğru kullanımı ortaya –özellikle fotoğrafçılıkta- harika işler çıkartabilir.
Frostbite 2 ve 3’ün en büyük özelliği ışıklandırmayı tam anlamıyla gerçeğin bir kopyası olarak yapmasıdır. Şöyle açıklayayım. Işığın bir hızı vardır ve bir şeyin aydınlanması için belli bir süre gerekir. Elbette bu olayı bizim gözümüz direk olarak algılamaz ama yine de ışığın bir dağılma süresi vardır. İşte Frostbite tam olarak bunu yapıyor. Oyunda ışık, tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi dağılarak ilerliyor. Bunun sonucunda da ekranlarımız inanılmaz gerçekçi savaş sahneleriyle süsleniyor.
Her şey yerli yerinde!
Evet, cidden öyle. Ben BF4’ü kendi bilgisayarımda çıktığı günden beri oynamaktayım. PS4 ile oynarken ilk hissettiğim bu olmuştu. Eğer kontrol cihazım farklı olmasa beni çok güçlü bir bilgisayarda oynadığıma inandırabilirdiniz. Tek yerli yerinde olmasını istemediğim şey senaryo moduydu ama maalesef o da olduğu yerde duruyor. Hiçbir şekilde o konuya girmeyeceğim ama sırf bir önceki incelememde itiraz edenler olduğu için bir kez daha yapay zekâyı test ettim.
Tam önünde duran bendenizi bir türlü göremeyen (yaklaşık bir buçuk dakika) sevgili düşman askeri, aslında herhangi bir zekâya sahip olmadığı bir kez daha kanıtlamış oldu. Yine aynı şekilde; güzel bir hikâyemiz var ve bu hikâye rezalet anlatılıyor. Senaryo modunu sevenleriniz olabilir, hak veririm ama kusura bakmayın, yeni nesil FPS’lerin güdük senaryoları uzun süredir ilgimi çekemiyor. Ne Battlefield ne de Call of Duty senaryoları açısından tatmin edici oyunlar değil. İki oyunun da yapay zekâsı 1998 yılında çıkan Half-Life’ın yarısı kadar bile olamıyor. Oynanış derseniz de cevabım şudur: Ben etkileşimli bir aksiyon filmi izlemek istemiyorum. Ben oyun oynamak istiyorum!
Multiplayer kısmında ise hepinize güzel haberlerim var. Oyunu sırf bu sunucu problemleri nedeniyle bir hafta boyunca belli saat aralıklarında oturup denedim. Aynı sorunların PS4 versiyonunda olup olmayacağını merak ediyordum. Bir ya da iki oyunda lag problemi yaşadım o kadar. Menü geçişleri ve ara yüz son derece kullanıcı dostu. Sadece tek butona basarak Battlelog’a geçiş yapabiliyoruz. Ve nihayet Battlefield konsolda 64 oyuncuyu destekliyor. Onun dışında multiplayer bölümünde benim gözüme başka bir farklılık takılmadı. Eğer çoklu oyunculu kısımda daha fazlasını merak ediyorsanız yazdığım multiplayer incelemesine buradan ulaşabilirsiniz.
Şimdi izin verirseniz yeni neslin ilk gerçek yeni nesil oyunuyla randevum var. Savaş alanları beni bekler, ben gideyim…