Yabancı bir oyun sitesinde çıkan haberler, Halo 5’in düşük sisteme sahip olan bilgisayarlarda verimli performans sağlayabilmesi için fazla güç isteyen yerlerde çözünürlüğü otomatik olarak düşüreceğini, böylelikle 60 FPS konusunda çoğu PC’nin bir sorun yaşamayacağını ifade etti. E3’te tanıtılan oyunun 60 FPS olması tüm sevenlerini heyecanlandırmıştı. Bu kalitenin aşağı çekilmesinden ziyade oyunculara bu kolaylığı yaşatacak bir opsiyonun üretilmesi yine heyecanı katlayan detaylardan biri oldu.
Halo 5 için yayımlanan çoklu oyuncu videosunu Beyond3D’nin piksel sayacı ile takip eden GearNuke, oyunun çözünürlüğünün sık sık 720p’ye düştüğünü, hatta en kötü senaryo olarak 832 x 810’a kadar inebildiğini açıklamış durumda. İşin daha da kötü yanı ise oyun içerisinde yakalanan maksimum çözünürlük 1920×810 olarak karşımıza çıkıyor.
Tabiî ki oyunun şu an için yapım aşamasında olduğunu, dinamik çözünürlüğün yapımcılar tarafından onaylanmadığını ve kesin olmadığını da hatırlatalım. Ama 343 Industries oyunu bu şekilde piyasaya sürerse, oyuncular tarafından oldukça tepki alacağını tahmin etmek güç değil.